The Role of Media in Raising Public Health Awareness, Crisis and Social Panic During the Corona Epidemic
امروزه شيوع كرونا ویروس تبدیل به یك بحران بزرگ جهاني شده است و همه كشورهای جهان از جمله ایران را درگير مشكلات خود نموده است. همهگیری کووید19 مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی متعددی را که از نقش قابل بحث رسانهها ناشی میشود، برجسته میکند. در این زمینه رسانه ها نقش جهانی را در ردیابی و به روز رسانی بیماری کرونا از طریق داشبورد به روز رسانی زنده داشتند. رسانههای جمعی نقشی ضروری در دنیای امروز دارند و میتوانند بستری واحد برای همه ارتباطات بهداشت عمومی، دستورالعملهای جامع آموزش مراقبتهای بهداشتی و استراتژیهای فاصلهگذاری اجتماعی قوی و در عین حال که همچنان ارتباطات اجتماعی را حفظ کنند، فراهم کنند. نوع رفتار رسانه های هر کشور در رویارویی با بحران های طبیعی و غیر طبیعی، یکی از موضوع های مهم در فرآیند مدیریت بحران است. فقدان وحدت رویه در عملکرد رسانه ها، به طور کلی، و رسانه های دولتی، به طور خاص در شرایط بحرانی، مدیریت افکار عمومی را با چالش روبه رو می کند. از عواقب شيوع كرونا ویروس ایجاد شایعات، هراس های اجتماعی و تغييرات سریع در سبك زندگي مردم است كه داشتن سواد رسانه ای را در این دوران نشان میدهد. در این پژوهش، نقش رسانههای جمعی در بهداشت سلامت، بحران ها و هراس های اجتماعی به روش توصیفی و کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از پژوهش حاضر نشان می دهد شبکه هاي اجتماعی خارجی بیشترین هراس اجتماعی در میان مردم داشتند و از طرفی از نتایج استنباط می شود که شبکه هاي اجتماعی نقش مهمی در تغییرات سبک زندگی و ارتباطات بهداشت عمومی شهروندان در فرآیند درگیري با کرونا دارند.
Today, the coronavirus outbreak has become a major global crisis and has affected all countries of the world, including Iran. The Covid epidemic highlights a number of social, cultural, and economic issues arising from the controversial role of the media. The media played a global role in tracking and updating coronary heart disease through the live update dashboard. Mass media play an essential role in today's world and can provide a single platform for all public health communications, comprehensive health care education guidelines, and strong social distancing strategies while maintaining social communications. The behavior of the media in any country in the face of natural and unnatural crises is one of the important issues in the crisis management process. Lack of uniformity in the performance of the media in general, and the state media in particular, in critical situations, challenges the management of public opinion. One of the consequences of the coronavirus outbreak is the creation of rumors, social fears and rapid changes in people's lifestyles that indicate media literacy in this period. In this study, the role of mass media in health health, crises and social fears was studied in a descriptive and library method. The results of the present study show that external social networks are the most social fear among People had, and on the other hand, the results show that social networks play an important role in changing the lifestyle and public health communication of citizens in the process of engaging with Corona.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1