Examining the Impact of Media Literacy on the Strengthening of Cultural Identity among IRIB Employees
این تحقیق با هدف بررسي تاثير سواد رسانه اي بر استحكام هويت فرهنگي كارمندان صدا و سيما و به منظور شناسايي تاثير هر كدام از ابعاد سواد رسانه اي(شناختي، زيبايي شناختي، احساسي و اخلاقي) بر هويت فرهنگي كاركنان از طریق روش پیمایشی و ابزار پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماري اين تحقيق كارمندان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران در بخش اداري تهران( خيابان ولي عصر) كه تعداد حدود 391 نفر مي باشدكه با توجه به پايين بودن حجم جامعه آماري از روش تمام شماري استفاده خواهد شد بنابراين حجم جامعه آماري با نمونه برابر مي باشد. همچنین برای آزمون فرضیات از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج نشان داد بین آشنايي با ابعاد شناختي، زيبايي شناختي، احساسي و اخلاقي سواد رسانه اي و استحكام هويت فرهنگي كارمندان صدا و سيما رابطه معناداري وجود دارد.
This study aims to examine the impact of media literacy on the strengthening of cultural identity among IRIB employees and to identify the effect of each dimension of media literacy (cognitive, aesthetic, emotional, and ethical) on the cultural identity of employees. The research was conducted using a survey method with a questionnaire as the data collection tool. The statistical population consists of approximately 391 administrative employees of the Islamic Republic of Iran Broadcasting in Tehran (Valiasr Street). Due to the relatively small population size, a census sampling method was used, meaning the sample size is equal to the population size. Pearson correlation test was employed to test the hypotheses. The results indicated a significant relationship between familiarity with the cognitive, aesthetic, emotional, and ethical dimensions of media literacy and the strengthening of cultural identity among IRIB employees.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1