Utilizing the Capacity of Social Networks in Public Relations (Case Study: Startup Companies)
امروزه اهمیت رسانه ها از جمله روابط عمومی ها به عنوان یک رسانه سازمانی در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و… بر هیچ کس پوشیده نیست، شاید تا چندی پیش محوری ترین نقشی که برای روابط عمومی متصور بودند صرفاً اطلاع رسانی از رویدادهای عینی و واقعی بود.اما در حال حاضر روابط عمومی ها می توانند با بهره گیری از ظرفیت شبکه های اجتماعی به سازمان رسانه ای جریان ساز و مخاطب محور در سازمان های دولتی ، خصوصی و نیز شرکت های استارتاپی تبدیل شوند. هدف از این تحقیق بررسی نقش و جایگاه شبکه های اجتماعی در روابط عمومی شرکت های استارتاپی با متغیرهایی چون تبدیل شدن روابط عمومی ها به یک سازمان رسانه ای، استفاده از نیروی انسانی فناورمحور و بهره گیری از قالب های ژورنالیستی در شیکه های اجتماعی است. این تحقیق به روش پیمایشی انجام گرفته است وابزار مورد استفاده در آن، پرسشنامه می باشد.جامعه آماری آن کارشناسان روابط عمومی شرکت های استارتاپی مستقر در شهر تهران به تعداد آن ها 600 نفر و حجم نمونه نیز به تعداد 200 نفر است. نتایج تحقیق نشان می دهد که با تغییر و تحولات تکنولوژیکی که ایجاد شده، تبدیل شدن روابط عمومی به سازمان های رسانه ای و نیز استفاده از کارشناسان متخصص و قالب های ژورنالیستی متنوع، روابط عمومی ها با بهره گیری از توان شبکه های اجتماعی می توانند نقش فعالتری در رونق کسب و کار های شرکت های استارتاپی ایفا نمایند.
Today, the significance of media—including public relations as an organizational communication tool—in shaping and guiding public opinion and agenda-setting in political, social, and economic events is undeniable. Until recently, the primary role attributed to public relations was merely disseminating factual and objective information about events. However, currently, public relations can leverage the capacity of social networks to transform into media organizations that are agenda-setting and audience-centered within governmental, private, and startup organizations. This study examines the role and position of social networks in the public relations of startup companies, focusing on variables such as the transformation of public relations into media organizations, the employment of technology-oriented human resources, and the utilization of journalistic formats in social networks. The research employs a survey methodology, using questionnaires as the data collection tool. The statistical population comprises 600 public relations experts from startup companies based in Tehran, with a sample size of 200 participants. Findings indicate that due to technological advancements, the transformation of public relations into media organizations, the engagement of specialized experts, and the use of diverse journalistic formats enable public relations to play a more active role in promoting the business growth of startup companies through social networks.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1