A Review of Urban Advertising Types
در دنیانی امروز تبلیغات شهری نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف مدیران و متولیان سازمان ها و نهادهای عمومی و خصوصی به ویژه در حوزه مدیریت شهری ایفا بر عهده دارد. این نوع تبلیغات با هدف آموزش، فرهنگ سازی و اقناع شهروندان، در تلاش است تا رفتار و فرهنگ شهروندی را متناسب با نیازهای شهری توسعه و بهبود دهد. در یک دسته بندی می توان تبلیغات را بر اساس هدف به انواع تبلیغات خدمات عمومی، تبلیغات سیاسی، تبلیغات تجاری و تبلیغات مجازی تقسیم بندی نمود. همچنین از مهمترین تبلیغات مورد استفاده در شهرها و کلان شهرها می توان به تبلیغات محیطی اشاره کرد. نتایج این مطالعه نشان داد که استفاده مثبت از تبلیغات محیطی میتواند به رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال شهری، افزایش درآمد، ارتقای استانداردها، ایجاد رقابت در تولید و خدمات، افزایش روحیه مشارکت و همکاری شهروندان، ارتقای فرهنگ شهروندی، تغییر و ایجاد الگوهای رفتاری شهروندان، ایجاد تنوع و سرزندگی در محیطهای شهری، تقویت حس رضایت مندی و حس تعلق به مکان در میان شهروندان و... منجر شود. در این راستا بهره گیری موثر از تبلیغات کلان شهرها می تواند با برجسته کردن اثرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن، فرصتی مهم برای توسعه پایدار شهرها به حساب آید.
In today’s globalized world, urban advertising plays a pivotal role in advancing the objectives of public and private organizations, particularly in urban management. This form of advertising aims to educate, promote cultural awareness, and persuade citizens, striving to align urban behavioral norms and civic culture with municipal needs. Urban advertising can be categorized by purpose into public service advertising, political advertising, commercial advertising, and virtual advertising. Among the most critical forms in cities and metropolises is environmental advertising. This study reveals that strategic utilization of environmental advertising can foster economic growth, urban employment, revenue generation, enhanced standards, competitive production and service delivery, heightened civic participation, improved civic culture, behavioral pattern modification, urban vitality diversification, strengthened citizen satisfaction, and enhanced place attachment. Leveraging urban advertising effectively—by emphasizing its economic, social, and cultural impacts—offers a vital opportunity for sustainable urban development.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1