فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 3 , پياپي 15، بهار 1403

The Role of Public Relations in Cyberspace




نویسندگان :
طاهره خسروی1،
دانشجوي دكتري مديريت بازرگاني- بازريابي الكترونيك، واحد دهاقان، دانشگاه آزاد اسلامی، دهاقان، ایران(مسئول)1
تعداد صفحات : 113-105
چکیده :

روابط عمومی‌ها قلب تپنده هر دستگاه و سازمانی بوده و وظایف سنگین و رسالت‌های خطیری را در بخش‌های مختلف از ارتباط با رسانه‌ها تا پاسخگویی به شبهات و انتقادها و تکریم مراجعه‌کنندگان برعهده دارند. به گفته کارشناسان، آگاه کردن و خبر دادن، ترغیب، تشویق، ترویج و تبلیغ، انجام تحقیقات اجتماعی و افکارسنجی و پیوند آن به منابع سازمان و عموم مردم از مهمترین وظایف روابط عمومی‌ها است. روابط عمومی یک شغل نیست بلکه عشق است و به عنوان پل ارتباطی و آیینه تمام نمای هر دستگاه، نقش مهمی در ارتباط مؤثر و هدفمند مردم با مسوولان بر عهده دارد. این شغل نه زمان می‌شناسد و نه مکان و یک مسئول روابط عمومی باید در هر شرایطی، پاسخگوی مسئول و سازمان و مهمتر از همه مردم باشد. در سال‌های اخیر با گسترش‌ فضای مجازی به یکباره تغییرات زیادی در حوزه اطلاع رسانی و وظایف روابط عمومی ها به وجود آمده و در این فضا گاهی برخی از فعالان این حوزه در قامت یک خبرنگار حاضر شده و جلوتر از خبرنگاران خبر تولید می‌کنند، عکس می‌گیرند و منتشر می‌کنند. امروزه شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل بستری است که هم ابزار اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی محسوب شده و می‌توانند برآورنده بخشی از نیازهای ارتباطی روابط عمومی‌ها باشند. این یک فرصت طلایی برای روابط عمومی است تا ارتباطات و بسیاری از امور خود را مدیریت کنند. اکثر افرادی که از موبایل استفاده می‌کنند از گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند و بسیاری هم شبکه‌های اجتماعی موبایل را جزء تفکیک‌ناپذیر ارتباطات زندگی روزمره خود می‌دانند، در این صورت آیا می‌توان از این درگاه اطلاع‌رسانی بی‌قید و شرط چشم پوشی کرد و آن را نادیده گرفت؟



چکیده انگلیسی :

Public relations are the beating heart of every institution and organization and they carry heavy duties and serious missions in different parts from communication with the media to responding to doubts and criticisms and honoring the clients. According to experts, informing and informing, persuading, encouraging, promoting and promoting, conducting social research and opinion polling and linking it to the resources of the organization and the general public are among the most important tasks of public relations. Public relations are not a job, but love, and as a communication bridge and a mirror of the whole view of any organization, it plays an important role in effective and purposeful communication between people and officials. This job knows neither time nor place, and a public relations officer must be accountable to the person in charge and the organization and most importantly to the people in any situation. In recent years, with the expansion of the virtual space, there have been many changes in the field of information and the duties of public relations, and in this space, sometimes some activists in this field appear as a reporter and produce news ahead of the reporters, take pictures and They. Today, mobile-based social networks are a platform that is both a tool for informing and finding information and can fulfill part of the communication needs of public relations. This is a golden opportunity for public relations to manage their communications and many affairs. Most of the people who use mobile phones use smartphones, and many consider mobile social networks to be an inseparable part of their daily life communications, in this case, is it possible to ignore and ignore this unconditional information portal.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی، اطلاع رسانی، فضای مجازی، آموزش
کلمات کلیدی انگلیسی: Public Relations, Information, Cyberspace, Education
مراجع :
باﻗﺮﯾﺎن، مهدی. (1380). رواﺑﻂ ﻋﻤﻮمی الکترونیکی. تهران: مؤسسه کارگزار رواﺑﻂ ﻋﻤﻮمی. رنجبری، رضا. (1380). رواﺑﻂ عمومی، اینترنت، چالش‌ها و راهکارها. تهران: انتشارات. زارعیان، داوود. (1386). نقش رواﺑﻂ عمومی الکترونیک در توسعه دولت الکترونیک. نخستین همایش رواﺑﻂ عمومی الکترونیک دانشگاه علامه طباطبایی:123-134. Mastrorocco, N., & Minale, L. (2018). News media and crime perceptions: Evidence from a natural experiment. Journal of Public Economics, 165, 230-255. Wang, Z., & Li, Y. (2022). Could social media reflect acquisitive crime patterns in London?. Journal of Safety Science and Resilience, 3(2), 115-127.
تعداد بازدید از مقاله : 25
تعداد دانلود فایل : 10

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید