فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 1 , پياپي 13، پاييز 1402



نویسندگان :
هادی زمانی1،
دانش آموخته دكتراي تخصصي جامعه شناسی، دانشگاه تهران(پردیس بین المللی کیش)، رییس چهارمين کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران(مسئول)1
تعداد صفحات : 76-61
چکیده :

یکی از مباحث مهمی که در برساخت گرایی مطرح شده است ابژه علم است. اینکه به واقع چرا بعضی فرضیه پردازان و دانشمندان در ساحت علم می‌درخشند و دیدگاه‌هایشان مطرح می‌شود و بعضی دیگر هر گز از چهارچوب دانشگاه و کتابخانه خارج نمی‌شوند. در این مقاله با روش تحقیق ثانویه و مطالعه مروری دیدگاه‌ها و آثار اندیشمندان حوزه علوم اجتماعی و روابط عمومی و رسانه خصوصاً در بررسی دیدگاه های روابط عمومی مدرن در برساخت گرایی ابژه علم و مرور رویدادهای تاریخی به مساله پرداخته شده است.آنچه که مسلم است اعتبار علمی یک دانشمند در کنار نیازهای جامعه و دیدگاههای متناسب با این نیازها در جهت پاسخگویی و حل مسایل عمومی مردم بر اساس مقتضیات و شرایط روز جامعه و خواست حاکمیت نقشی اساسی در اثربخشی روابط عمومی و رسانه در برندسازی شخصی یک دانشمند و ابزه دیدگاه هایش ایفا می نماید



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : ابژه، سوژه، علم، روابط عمومی، رسانه، شهرت
مراجع :
ابن سینا. (1975). شفاء النفس. به کوشش قنوانی و سعید زاهد، قاهره منتشر شده در ویکی فقه بابی، ارل. (1390). روش شناسی کاربردی تحقیق در علوم انسانی. ترجمه دکترکامران فیضی و سید حسین رضوی. چاپ اول ، تهران : انتشارات سازمان مدیریت صنعتی بهار، ماکسیم.(1401). انقلاب جهانی روابط عمومی. ترجمه مینا نظری. چاپ اول، تهران: انتشارات سیمای شرق رابینگتون، ارل و واینبرگ، مارتین. (1398). رویکردهای نظری هفتگانه در بررسی مسایل اجتماعی( ترجمه دکتر رحمت اله صدیق سروستانی). چاپ دوازدهم. تهران: موسسه انتشارات دانشگاه تهران ریتزر، جرج .(1385). نظریه های جامعه شناسی در دوران معاصر( ترجمه محسن ثلاثی). چاپ یازدهم. تهران : انتشارات علمی زمانی، هادی. (1391). روابط عمومی اثربخش و فراگیر.چاپ اول . اصفهان : انتشارات فرهنگ پژوهان دانش گیدنز، آنتونی. (1387). جامعه شناسی. ترجمه منوچهر صبوری. چاپ 23 ، تهران: نشر نی معیدفر، سعید. (1389). مسایل اجتماعی ایران، جامعه شناسی اقشار و گروه های آسیب پذیر. چاپ اول، تهران: انتشارات نشر علم تقی پور، فائزه و زمانی، هادی. (1396). استاندارد روابط عمومی ایران. فصلنامه جامعه شناسی ارتباطات. سال اول، شماره 1: 112-93.
تعداد بازدید از مقاله : 172
تعداد دانلود فایل : 101

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید