فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 2 , پياپي 14، زمستان 1402

Public Relations and Artificial Intelligence: An Emerging Relationship




نویسندگان :
علی نیرویی1،
مدیر روابط عمومی شرکت نفت منطقه تربت حیدریه(مسئول)1
تعداد صفحات : 74-65
چکیده :

روابط عمومی یک رشته تخصصی است که به برقراری ارتباط با عموم مردم می‌پردازد. با پیشرفت هوش مصنوعی، این رشته نیز در حال تغییر است. هوش مصنوعی می‌تواند به کارشناسان روابط عمومی کمک کند تا کار خود را کارآمدتر و موثرتر انجام دهند. هوش مصنوعی می‌تواند در روابط عمومی برای انجام طیف وسیعی از وظایف از جمله: خودکارسازی وظایف اداری، تحلیل داده‌ها و تولید محتوا استفاده شود. خودکارسازی وظایف اداری می‌تواند به متخصصان روابط عمومی زمان بیشتری برای تمرکز بر وظایف استراتژیک‌تر مانند توسعه و اجرای کمپین‌های روابط عمومی بدهد. تحلیل داده‌ها می‌تواند به متخصصان روابط عمومی در درک بهتر مخاطبان، نیازها و ترجیحات آنها کمک کند. تولید محتوا می‌تواند به متخصصان روابط عمومی در تولید محتوای باکیفیت و موثر کمک کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین متخصصان روابط عمومی شود. هوش مصنوعی یک ابزار است که می‌تواند برای بهبود عملکرد روابط عمومی استفاده شود، اما در نهایت، متخصصان روابط عمومی هستند که باید تصمیمات استراتژیک را بگیرند و روابط با مخاطبان را مدیریت کنند.



چکیده انگلیسی :

Public relations is a specialized field dedicated to effective communication with the public. With the continuous advancement of artificial intelligence (AI), the landscape of public relations is undergoing significant changes. AI offers valuable tools that can enhance the efficiency and effectiveness of PR professionals. This paper explores the various ways in which AI can be integrated into public relations, including automating administrative tasks, analyzing data, and facilitating content creation. Automating administrative tasks through AI can free up time for PR professionals, enabling them to focus on more strategic aspects of their work, such as developing and executing PR campaigns. Data analysis, powered by AI, provides PR experts with insights into audience behaviors, preferences, and needs, thereby improving the overall understanding of target demographics. Furthermore, AI-driven content production assists public relations professionals in generating high-quality and impactful content for their campaigns. However, it is crucial to emphasize that while AI serves as a valuable tool, it cannot replace the role of PR professionals. Strategic decision-making and relationship management with audiences remain the responsibility of PR experts. AI is a means to enhance PR performance, but it is the human touch and expertise that drive the industry forward.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی، هوش مصنوعی، نسبت هوش مصنوعی و روابط عمومی
کلمات کلیدی انگلیسی: Public Relations, Artificial Intelligence, Ratio Of Artificial Intelligence And Public Relations
مراجع :
حبیب زاده، اصحاب. (1391). بررسی نقش روابط عمومی ‌در تولید و بازتولید سرمایه اجتماعی سازمانی و ارائه مدل مناسب. فصلنامه علوم اجتماعی، 19(58)، 232-186. نیرومند، لیلا(1391)، نقش روابط عمومی در توسعه سازمان ها، ماهنامه روابط عمومی، شماره 83، 32-26. Alawaad, Haitham Abdelrahman. (2021). The role of Artificial Intelligence (AI) in Public Relations and Product Marketing in Modern Organizations. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 12(14), 3180–3187. https://doi.org/10.17762/turcomat.v12i14.10888. Ardila M. M, “The Rise of Intelligent Machines: How Artificial Intelligence is Transforming the Public Relations Industry Doctoral Dissertation,” University of Southern California, 2020. Bolander, T. (2019). What do we loose when machines take the decisions? Journal of Management and Governance 23 (4):849–67. doi:10.1007/s10997-019-09493-x. Dignum, V., “Ethics in Artificial Intelligence: Introduction to the Special Issue,” Ethics and Information Technology, vol. 20, pp. 1-3, 2018. Crossref, https://doi.org/10.1007/s10676-018-9450-z . Paesano, A. (2021). Artificial Intelligence and creative activities inside organizational behavior. International Journal of Organizational Analysis. ahead-of-p(ahead-of-print. doi: 10.1108/ IJOA-09-2020-2421. Peltekoًlu F. B, and Hürmeriç P, “Social Media Used as a Marketing Public Relations Tool in Turkish Football Teams, Selcuk Contact,” vol. 5, no. 13, 2012. Pillai, R., and B. Sivathanu.(2020). Adoption of Artificial Intelligence (AI) for talent acquisition in IT/ITeS organizations. Benchmarking: An International Journal 27 (9):2599–629. doi:10. 1108/BIJ-04-2020-0186. Welsh, R.(2019). Defining artificial intelligence. SMPTE Motion Imaging Journal 128 (1):26–32. doi:10.5594/JMI.2018.2880366.
تعداد بازدید از مقاله : 219
تعداد دانلود فایل : 134

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید