فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 4 , پیاپی 12, تابستان 1402  

Media Communication in Public Relations and Artificial Intelligence




نویسندگان :
سید محمد موسوی1،
دکترای علوم ارتباطات اجتماعی و مدرس دانشگاه، پژوهشگر گروه علوم ارتباطات و مدیریت کسب کار، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) اصفهان، ایران(مسئول)1
تعداد صفحات : 56-45
چکیده :

در عصر ارتباطات و با ظهور رسانه های نوین، جایگاه و کارکرد ارتباطات و روابط عمومی در سازمان ها دگرگون شده و منجر به بروز انقلاب سازمانی شده است. بسیاری از فعالیت های کلاسیک و استاتیک این حوزه الکترونیکی و مکانیزه شده و حوزه ارتباطات و روابط عمومی را در بستر تکنولوژی هوشمند نموده است. دراین مقاله سی شده در خصوص الگو دستیابی به تفاهم و تعامل با مخاطب تجزیه‌وتحلیل داده های رسانه های اجتماعی و سابقه هوش مصنوعی وکارکرد های روابط عمومی هوشمند از قبیل ؛ مخاطب محور، تحلیل گر، پیش بینی کننده، خلاق و... به صورت گذرا مورد اشاره و تحلیل قرار گیرد.



چکیده انگلیسی :

In the age of communication and with the emergence of new media, the position and function of communication and public relations in organizations has changed and has led to an organizational revolution. Many of the classical and static activities of this field have become electronic and mechanized, and the field of communication and public relations has become intelligent in the context of technology. In this article, regarding the pattern of achieving understanding and interacting with the audience, social media data and the history of artificial intelligence and intelligent public relations functions have been analyzed, such as; audience-oriented, analytical, predictive, creative... to be briefly mentioned and analyzed.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی، ارتباطات، هوش مصنوعی، داده های رسانه های اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی: Public Relations, Communications, Artificial Intelligence, Social Media Data
مراجع :
امامی، حسین؛ احدزاده، اشرف سادات (1392) ساخت هویت آنلاین کاربران فیس بوک، فصلنامه رسانه، سال 24، شماره 1 (پیاپی 90)، بهار 1392: 113-101 زارعی، ریحانه (1390) ارزیابی اثر بخشی روابط عمومی بانک ملت، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی، دانشكده مديريت، دانشگاه تهران. BPP Learning Media. 2010. "Business Essentials: Marketing and Sales Strategy". Butterick, K. 2011. "Introducing Public Relations: Theory and Practice", SAGE. Butterick, K. 2011. "Introducing Public Relations: Theory and Practice", SAGE. Cernat, M. Monica, C. Tiu, I. 2016. "COMMUNICATION AND PUBLIC RELATIONS Public Practices in the Malaysian Hotel Industry”. BA thesis, University Tunku Abdul Rahman.
تعداد بازدید از مقاله : 196
تعداد دانلود فایل : 84

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید