The Symbol of Flower and Chicken in Iranian Painting and Its Interpretation in the Communication of the Folklore
در این مقاله سعی بر این شده تا با نگاهی جامع به ریشههای اصلی پیدایش گل و مرغ در نقاشی ایرانی از ابتدای تاریخ تا دوران قاجار و بخشی از دوران معاصر به اهمیت تاویل ارتباطی آن اشاره کنیم و آنچه که در آن بر اساس نقش نمادین این دوعنصر در کنار هم در ادبیات و هنر نگارگری بپردازیم. حال آنکه ارتباطات در شکل امروزی خود بدون استفاده از تاویلات و چرخشهای معنایی صورت میپذیرد. از اینرو در این پژوهش برآنیم تا با در نظر گرفتن بار معنایی این دونماد در ریشه فرهنگی مردم در طی تاریخ به انسجام ریشهای و اسطورهای این دو نشانه که بخش عمدهای از خلق آثار نگارگری را در بر میگیرند داشته باشیم. به شکل کلی ریشهیابی ارتباط بین این دو عنصر نمادین و فرهنگ ایرانی میتواند این نتیجه را در بر داشته باشد که آیا در اصول ارتباطی امروزی هم میتوان از فرهنگ تاویل استفاده نمود یا خیر؟
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1