فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 1 , پیاپی 1, پاییز 1399

Identification of Public Relations Indicators from the Point of View of Experts of Industrial Organizations (case study: Steel Industry Organizations of Isfahan)




نویسندگان :
مهران فولادی نژاد1، نادر صادقی لواسانی2، فائزه تقی پور3،
دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد(مسئول)1، عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی قیامدشت2، استادیار و عضو هیأت علمی گروه مدیریت ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) (نویسنده عهده دار مکاتبات)3
تعداد صفحات : 42-27
چکیده :

پژوهش حاضر با هدف شناسایی شاخص های روابط عمومی از نظر کارشناسان سازمان های صنعتی (مطالعه ی موردی سازمان های صنایع فولادی اصفهان) به روش آمیخته، انجام مصاحبه های مقدماتی و توصیفی- پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری کارشناسان بخش های روابط عمومی و نظام بهبود و پیشنهادات شرکتهای صنعتی(فقط تولیدکنندگان فولاد) اصفهان بودند. از 340 نفر بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 90 نفر محاسبه شدکه به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود و از طریق مصاحبۀ مقدماتی با چند کارشناس و مطالعه مبانی نظری گویه های پرسشنامه استخراج شد. پرسشنامه 5 بعد ارتباط با رسانه ها، تبلیغات، تحقیق و پژوهش، مدیریت رویداد و مدیریت بحران را مورد بررسی قرار داد. روایی پرسشنامه با بررسی 5 استاد دانشگاه تایید و جهت محاسبه پایائی آلفای کر و نباخ معادل 85% بر آورد شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با نرم افزار spss در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که ارتباط با رسانه ها و تبلیغات از نظر کارشناسان مهمترین عوامل هستند. با استفاده از آرمون t و مقایسه میانگین ها مهمترین شاخص ها ،تهیه گزارش تلویزیونی از سازمان، تبلیغات و بازار یابی جهانی، تاثیر نظر سنجی بر امکان سنجی، حفاظت از محیط زیست و کنترل آلودگی و شناسایی مخاطبان سازمان های صنعتی بود.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی صنعتی، ارتباط با رسانه ها، مدیریت رویداد، مدیریت بحران
مراجع :
Aarabi, M, and Jalaly F (2011) Strategic planning for public relations. Smit, Ronald.D. Tehran: Sama.65:12-15-68 Aarabi, M, & Fayyazi, M (2007) Public Relation Strategy. Oliver, S. Tehran: culthural Reaserch office. 180:41-56-143 Ayvazpor, A (2011) Organization, management and public relation. Tehran:shabak .280:20-75-204 Dalvy, M, and Jamshidian, M (2001) Management and organization. Tehran: simin. 140:65-48 Delavar, A (2007) Theoretical and practical study of human sciences. Tehran: roshd.380:68-185-205 Klein, p (1999) Measure what matters. Communication World, 16:32 Parrot, R (2001). Persuasive communication camp aligns Boston: Pearson.52:120 Taghipour, F (2008) Presenting a political media model for increasing productivity at Iran s steel industries. social communication sciences group. (ph.D) Tehran:Aslamic Azad university(olom and tahghighat) Thompson, J L (1995). Strategy in Action, Cha pman & Hall, London.5:150 Oliver, S. (2006) Communicating a continuity plan: The action stations framework, Hand book of corporate communication Vat ion and public Relations: pure and Applied, Rout ledge, London.16:18
تعداد بازدید از مقاله : 513
تعداد دانلود فایل : 153

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید