Public Relations in the Metaverse: What We Need to Know
فناوری همواره بهسرعت در حال رشد و تغییر بوده است. امروزه شاهد نوآوریهایی هستیم که قبلاً غیرقابلتصور بودند. پیشرفتهای فناوری، فرصتها و چالشهای برابری را برای سازمانها و کسبوکارها ایجاد کرده است. همانگونه که شبکههای اجتماعی فرصتهای برابری را برای ارتباط با مخاطبان هدف ایجاد کرد بهنحویکه در سال 2020 میلادی بیش از نیمی از بودجه تبلیغات سازمانها و کسبوکارها، صرف تبلیغات آنلاین شد. بنابراین تکامل اینترنت اهمیت زیادی برای روابط عمومی ها دارد و ظهور وب3 و به دنبال آن، متاورس نیز به یک مقوله با اهمیت مبدل گشته است. اگر شبکههای اجتماعی ابزار ارتباطی مهمی بودهاند، پس متاورس میتواند نسل بعدی ارتباطات باشد. متاورس یک موضوع دشوار است که ساده انگاشته میشود، چون هنوز بهصورت کامل و کاربردی وجود ندارد. اشتغال در دنیای مجازی یکی از اصطلاحاتی خواهد بود که در آینده نهچندان دور و با توسعه متاورس رواج خواهد یافت و فرصتی را برای ایجاد روابط عمومی متاورس فراهم خواهد کرد، لذا سازمانها و کسبوکارها علاوه بر سرمایهگذاری برای توسعه متاورس و آیندهنگری برای تولید محصولاتی که قابلیت عرضه در این دنیا را داشته باشند با چالشی بزرگتری روبرو خواهند بود و آن چیزی نیست جز داشتن یک تیم حرفهای از کارشناسان روابط عمومی متاورس برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان و عرضه خدمات و محصولات در دنیایی که مردم در آن به دنبال خلاقیت و نوآوری هستند و شیوههای رایج تعامل و بازاریابی دیگر برای مردم جلبتوجه نخواهد کرد.
Technology has always been growing and changing rapidly. Today we see innovations that were previously unimaginable. Technological advances have created equal opportunities and challenges for organizations and businesses. Just as social media created equal opportunities to connect with target audiences, by 2020 more than half of the advertising budget of organizations and businesses was spent on online advertising. Therefore, the evolution of the Internet is very important for public relations, and the advent of the Web3.۰ and subsequently, Metaverse has become an important category. If social media has been an important means of communication, then Metaverse can be the next generation of communication. Metaverse is a difficult subject that is considered simple because it does not yet exist in a complete and practical way. Employment in the virtual world will be one of the terms that will become popular in the not too distant future with the development of Metaverse and will provide an opportunity to establish public relations of Metaverse, so organizations and businesses in addition to investing in the development of Metaverse and foresight to produce products that can be Having a supply in this world will face a bigger challenge and that is nothing but having a professional team of Metaverse public relations experts to communicate with the audience and customers and offer services and products in a world where people are looking for creativity and innovation. And the usual ways of interacting and marketing will no longer attract people's attention.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1