فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 3 , پیاپی 7, بهار 1401

Public Relations in the Metaverse: What We Need to Know




نویسندگان :
یحیی احمدی1، مسعود کریم خانی2،
کارشناس روابط عمومی، دانشگاه علوم پزشکی همدان(مسئول)1، کارشناس روابط بین الملل، دانشگاه علوم پزشکی همدان2
تعداد صفحات : 66-59
چکیده :

فناوری همواره به‌سرعت در حال رشد و تغییر بوده است. امروزه شاهد نوآوری‌هایی هستیم که قبلاً غیرقابل‌تصور بودند. پیشرفت‌های فناوری، فرصت‌ها و چالش‌های برابری را برای سازمان‌ها و کسب‌وکارها ایجاد کرده است. همان‌گونه که شبکه‌های اجتماعی فرصت‌های برابری را برای ارتباط با مخاطبان هدف ایجاد کرد به‌نحوی‌که در سال 2020 میلادی بیش از نیمی از بودجه تبلیغات سازمان‌ها و کسب‌وکارها، صرف تبلیغات آنلاین شد. بنابراین تکامل اینترنت اهمیت زیادی برای روابط عمومی ‌ها دارد و ظهور وب3 و به دنبال آن، متاورس نیز به یک مقوله با اهمیت مبدل گشته است. اگر شبکه‌های اجتماعی ابزار ارتباطی مهمی بوده‌اند، پس متاورس می‌تواند نسل بعدی ارتباطات باشد. متاورس یک موضوع دشوار است که ساده انگاشته می‌شود، چون هنوز به‌صورت کامل و کاربردی وجود ندارد. اشتغال در دنیای مجازی یکی از اصطلاحاتی خواهد بود که در آینده نه‌چندان دور و با توسعه متاورس رواج خواهد یافت و فرصتی را برای ایجاد روابط عمومی متاورس فراهم خواهد کرد، لذا سازمان‌ها و کسب‌وکارها علاوه بر سرمایه‌گذاری برای توسعه متاورس و آینده‌نگری برای تولید محصولاتی که قابلیت عرضه در این دنیا را داشته باشند با چالشی بزرگ‌تری روبرو خواهند بود و آن چیزی نیست جز داشتن یک تیم حرفه‌ای از کارشناسان روابط عمومی متاورس برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان و عرضه خدمات و محصولات در دنیایی که مردم در آن به دنبال خلاقیت و نوآوری هستند و شیوه‌های رایج تعامل و بازاریابی دیگر برای مردم جلب‌توجه نخواهد کرد.



چکیده انگلیسی :

Technology has always been growing and changing rapidly. Today we see innovations that were previously unimaginable. Technological advances have created equal opportunities and challenges for organizations and businesses. Just as social media created equal opportunities to connect with target audiences, by 2020 more than half of the advertising budget of organizations and businesses was spent on online advertising. Therefore, the evolution of the Internet is very important for public relations, and the advent of the Web3.۰ and subsequently, Metaverse has become an important category. If social media has been an important means of communication, then Metaverse can be the next generation of communication. Metaverse is a difficult subject that is considered simple because it does not yet exist in a complete and practical way. Employment in the virtual world will be one of the terms that will become popular in the not too distant future with the development of Metaverse and will provide an opportunity to establish public relations of Metaverse, so organizations and businesses in addition to investing in the development of Metaverse and foresight to produce products that can be Having a supply in this world will face a bigger challenge and that is nothing but having a professional team of Metaverse public relations experts to communicate with the audience and customers and offer services and products in a world where people are looking for creativity and innovation. And the usual ways of interacting and marketing will no longer attract people's attention.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی، متاورس، وب3، ارتباط، خلاقیت
کلمات کلیدی انگلیسی: Public Relations, Metaverse, Web3.0, Communication,
مراجع :
کریم خانی، مسعود؛ یحیی احمدی و سعید عبدالملکی.(1400) . رمزگشایی از دنیای رمز ارزها. تهران،موسسه آموزشی تالیفی ارشدان. احمدی، یحیی و مسعود کریم خانی. (1400). سواد انتخاباتی و تاثیرات آن بر انتخاب های مردم. سومین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی حقوق و علوم سیاسی. تهران. قابل دسترس در: https://civilica.com/doc/1374501 Bakioglu. B. S., (2009). “Spectacular interventions of Second Life: Goon culture, griefing, and disruption in virtual spaces,” Journal for Virtual Worlds Research, vol. 1, no. 3. Cresci. S., M. Petrocchi, A. Spognardi, and S. Tognazzi, (2021). “Adversarial machine learning for protecting against online manipulation,” IEEE Internet Computing. Grimshaw, Mark (2014). The Oxford Handbook of Virtuality. New York: Oxford University Press. p. 702. ISBN 978-0-19-982616-2. Horgan. J., (2021). “Should big tech’s plan for a metaverse scare us?” Scientific American. Kosinski. M., D. Stillwell, and T. Graepel, (2013). “Private traits and attributes are predictable from digital records of human behavior,” Proceedings of the National Academy of Sciences, vol. 110, no. 15, pp. 5802–5805. Newton, Casey (2021). "Mark Zuckerberg is betting Facebook's future on the metaverse". The Verge. Retrieved 2021-10-25. Weber. D. and F. Neumann, (2021). “Amplifying influence through coordinated behaviour in social networks,” Social Network Analysis and Mining, vol. 11, no. 1, pp. 1–4. Zannettou. S., T. Caulfield, J. Blackburn, E. De Cristofaro, M. Sirivianos, G. Stringhini, and G. Suarez-Tangil, (2018). “On the origins of memes by means of fringe Web communities,” in The 2018 Internet Measurement Conference (IMC’18), pp. 188–202. Zhang. M., Z. Tang, X. Liu, and J. Van der Spiegel, (2020). “Electronic neural interfaces,” Nature Electronics, vol. 3, no. 4, pp. 191–200.
تعداد بازدید از مقاله : 470
تعداد دانلود فایل : 168

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید