فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 1 , پياپي 13، پاييز 1402

Smart Public Relations




نویسندگان :
حسین ناصری1،
دانشجوی دکتری مديريت رسانه، گروه مدیریت، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ايران(مسئول)1
تعداد صفحات : 60-51
چکیده :

روابط عمومی هسته مرکزی تعامل سازمان یا موسسات را تشکیل می دهد. در واقع این بخش از موسسات با اشاعه اخبار و اطلاعات، و ارتباط با کاربران مختلف به صورت سازمانی و فراسازمانی سعی در شهرت و سازمان دهی اطلاعات ذی ربط را دارد. بنابراین چنانچه روابط عمومی نتواند تعامل خود را با کاربران، کارکنان، سرمایه گذاران، عموم مردم و... به صورت منسجم و در رفاه پیگیری کند. کل سازمان با شکست روبرو خواهد شد. با پیدایش هوش مصنوعی و ایجاد امکانات زیاد و مناسب در امورات متفاوت که روابط عمومی هم می تواند از آن بهره مند شود. می توان اظهار کرد که این فناوری نوظهور موجب رقابت بین سازمان ها هم شده است. زیرا با استفاده از این فناوری می توان سرعت انتقال داده و اطلاعات، و آسودگی در موسسات را رقم زد. بدین ترتیب بهره گیری از هوش مصنوعی علاوه بر رضایت کاربران در سطح کلان، افتخارآفرینی و سهولت در امورات اداری را بدنبال خواهد داشت. لذا با وجود تکنولوژی های گوناگون این روابط عمومی است که بر حسب ذکاوت و سلیقه و همچنین بودجه سازمان جهت ارتقاء کیفیت کار خود و همچنین رضایت کاربران می تواند از هوش مصنوعی استفاده کند. در واقع روابط عمومی با استفاده از فناوری های روز می تواند به جذب مخاطب و پیشبرد اهداف مهم سازمان یا موسسه در سراسر دنیا کمک کند. ؛ پردازش زبان طبیعی، درک زبان طبیعی، فناوری تولید زبان طبیعی ازجمله فناوری های روز در هوش مصنوعی هستند که می توانند در تعامل بین افراد و سهولت در امر ارتباطات کمک شایانی به روابط عمومی ها داشته باشند. از این رو روابط عمومی ها با شناخت کاربردها و مصادیق این فناوری در جهت اهداف سازمانی بروزرسانی خواهند شد.



چکیده انگلیسی :

The core of the interaction of the organization or institutions is public relations. In fact, this part of the institutions by spreading news and information, and communicating with various users in an organizational and organizational way, is trying to replace and organize the relevant information. Therefore, if public relations fail to interact with users, employees, investors, the general public, etc., it is coherent and prosperous. The whole organization will fail. With the emergence of artificial intelligence and the creation of many facilities in different affairs that public relations can also benefit. It can be stated that this emerging technology has also led to competition between organizations. Because using this technology can transmit speed and information, and comfort in institutions. Thus, using artificial intelligence, in addition to the satisfaction of users at the macro level, will lead to pride and ease of administrative affairs. Therefore, despite the various technologies, it is public relations that it can use artificial intelligence in terms of intelligence and taste as well as the organization's budget to improve the quality of its work as well as users' satisfaction. In fact, public relations can help to attract audiences and advance the important goals of the organization or institution around the world. Natural Language Processing (NLP), Natural Language Understanding, Natural Language Production Technology (NLG) are among the day -to -day technologies in artificial intelligence that can help public relations in interaction between individuals and ease of communication. Therefore, public relations will be updated by understanding the applications and instances of this technology for organizational goals.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی، هوش مصنوعی، اشاعه، داده، اطلاعات، زبان طبیعی
کلمات کلیدی انگلیسی: Public Relations, Artificial Intelligence, Dissemination, Data, Information, Natural Language
مراجع :
آقادادود، سید رسول. (1380). وظایف روابط عمومی. مجله روابط عمومی، 20، شهریور 1380: 1 قابل مشاهده در: https://ensani.ir/fa/article/205747 تائبی، حمید رضا. (1402). پردازش متن چیست، چگونه پیاده سازی می شود و چه کاربردهایی دارد؟، ماهنامه شبکه شماره 266: 57-60. روابط عمومی. (1379). تاریخچه روابط عمومي، مجله روابط عمومی، شماره 17: 1 قابل دسترس در:.https://ensani.ir/fa/article/205723 سفیدی، هوشمند. (1376). روابط عمومی چیست؟، مجله روابط عمومی، شماره 8: 1-2، قابل دسترس در: https://ensani.ir/fa/article/205659 سفیدی، هوشمند. (1402). معرفی ساده‌ای از فناوری پردازش زبان طبیعی. سبزیانی، حسین، منصوری زاده، محرم، راسخ‌مهند، محمد. (1392). استخراج خودکار روابط رده بندی مفاهیم از متون بدون ساختار با استفاده از روش‌های هوشمند پردازش متن. پایان نامه کارشناسی ارشد، مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا کوهن، پائولا مارانتز. (1376). درسنامه‏ روابط عمومی: مرکز مطالعات‏ و تحقیقات رسانه‏ها. کیا، علی اصغر. (1389). جایگاه روابط عمومی نوین (اینترنتی) در سازمان. مجله روابط عمومی ایران، شماره 75: 59-53. مهراد، جعفر، فلاحتی فومنی، محمدرضا. (1387). معناشناسی و بازیابی اطلاعات، هفت گفتار، شیراز: کتابخانه منطقه‌ای علوم و تکنولوژی شیراز. موسوی، سید محمد. (1399). رسانه و چشم انداز آینده روابط عمومی؛ ظهور روابط عمومی نسل سوم، دوفصلنامه مطالعات هنر و رسانه، سال 2، شماره 3: 143-166.
تعداد بازدید از مقاله : 227
تعداد دانلود فایل : 88

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید