فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 1 , پياپي 13، پاييز 1402

Digital Marketing Communications




نویسندگان :
محمدعلی قادری1، عباس زمانی2،
دانشجوی کارشناسی ارشد مديريت رسانه، گروه علوم ارتباطات، موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو، اصفهان، ايران1، استادیار گروه مدیریت، واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران(مسئول)2
تعداد صفحات : 51-33
چکیده :

گسترش فناوری اطلاعات تحولات زیادی بر بخش های مختلف از جمله حوزه بازاریابی و تبلیغات ایجاد نموده است و باعث اضافه شدن مفاهیمی چون بازاریابی دیجیتال به ادبیات حوزه بازاریابی شده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباطات بازاریابی دیجیتال انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی بوده و با مروری بر پژوهش های انجام شده داخلی و خارجی در مورد ارتباطات و استراتژی های مورد استفاده برای آن در بازاریاب دیجیتال انجام شده است. یافته های این پژوهش نشان می دهد که در بازاریابی دیجیتال علاوه بر محتوای تبلیغات ، ارتباطات و استراتژی های ارتباطات نیز تاثیر بسیار زیادی در معرفی برند و هچنین جذب بازار و مزیت های رقابتی آن دارد. در بازاریابی دیجیتال انواع ارتباطات از جمله تعاملات در شبکه های اجتماعی ، بنرهای تبلیغاتی ، ارتباط از طریق موتورهای جستجو، ارتباطات افلاین همانند ایمیل و ارتباطات مخفی همچون کرم های تبلیغاتی وجود دارد که جهت افزایش آگاهی، تعامل، تجربه، کسب یا حفظ مشتری کاربرد دارند.



چکیده انگلیسی :

The expansion of information technology has created many changes in various sectors, including the field of marketing and advertising, and has added concepts such as digital marketing to the literature of the field of marketing. The present study was conducted with the aim of investigating digital marketing communications. This research is of a descriptive type and has been done with a review of internal and external researches about communication and strategies used for it in digital marketing. The findings of this research show that in digital marketing, in addition to advertising content, communication and communication strategies also have a great impact on brand introduction and market attraction and its competitive advantages. In digital marketing, there are various types of communication, including interactions in social networks, advertising banners, communication through search engines, offline communication such as email, and secret communication such as advertising worms, which are used to increase awareness, interaction, experience, acquisition or retention. Customer use.



موضوع : علوم ارتباطات
کلمات کلیدی : بازاریابی، بازیاریابی دیجیتال، ارتباطات
کلمات کلیدی انگلیسی: Marketing, Digital Marketing, Communication
مراجع :
عباسی اسفنجانی، حسین. (1398). نقش ارتباطات بازاریابی دیجیتال در کسب‌وکارهای تولیدی و صنعتی. صنعت لاستیک ایران, 23(94), 52-65. مرادی، مرضیه .(1401). تأثیر بازاریابی دیجیتال بر تمایل به خرید: نقش تعدیلگر ارزش ویژه برند، مطالعات بین رشته ای در مدیریت و مهندسی؛5(1)، 1-17. Amin, M., & Priansah, P. (2019). Marketing communication strategy to improve tourism potential. Budapest International Research and Critics Institute-Journal (BIRCI-Journal), 2(4), 160-166. Bala, M., & Verma, D. (2018). A critical review of digital marketing. M. Bala, D. Verma (2018). A Critical Review of Digital Marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8(10), 321-339. Bara, A., Affandi, F., Farid, A. S., & Marzuki, D. I. (2021). The Effectiveness of Advertising Marketing in Print Media during the Covid 19 Pandemic in the Mandailing Natal Region. Budapest International Research and Critics Institute-Journal (BIRCI-Journal) Vol, 4(1), 879-886. Chang Z, Mehta R, Chen S, Polsa P and Mazur J, (2019) The effects of market orientation on effectiveness and efficiency: the case of automotive distribution channels in Finland and Poland, JOURNAL OF SERVICES MARKETING, 2019, 13, 407-418. Chaffey, D., & Smith, P. R. (2022). Digital marketing excellence: planning, optimizing and integrating online marketing. Taylor & Francis. Desai, V. (2019). Digital marketing: A review. International Journal of Trend in Scientific Research and Development, 5(5), 196-200. Kannan, P. K. (2017). Digital marketing: A framework, review and research agenda. International journal of research in marketing, 34(1), 22-45. Krishen, A. S., Dwivedi, Y. K., Bindu, N., & Kumar, K. S. (2021). A broad overview of interactive digital marketing: A bibliometric network analysis. Journal of Business Research, 131, 183-195. Kim, J. (2021). Advertising in the metaverse: Research agenda. Journal of Interactive Advertising, 21(3), 141-144. Krizanova, A., Lăzăroiu, G., Gajanova, L., Kliestikova, J., Nadanyiova, M., & Moravcikova, D. (2019). The effectiveness of marketing communication and importance of its evaluation in an online environment. Sustainability, 11(24), 7016. Martin, S. L., Javalgi, R. R. G., & Ciravegna, L. (2020). Marketing capabilities and international new venture performance: The mediation role of marketing communication and the moderation effect of technological turbulence. Journal of Business Research, 107, 25-37. Percy, L. (2023). Strategic integrated marketing communications. Taylor & Francis. Sin L, Tse A, Heung V, and Yim F, (2019) An analysis of the relationship between market orientation and business performance in the hotel industry, Hospitality Management, 2014, 24, 555–577. NJ, Hoboken, (2009) Wiley, Business Your Build Communities Customer Digital How: Web Social the to Marketing., .6(25). Olson, E. M., Olson, K. M., Czaplewski, A. J., & Key, T. M. (2021). Business strategy and the management of digital marketing. Business horizons, 64(2), 285-293. Yasmin, A., Tasneem, S., & Fatema, K. (2015). Effectiveness of digital marketing in the challenging age: An empirical study. International journal of management science and business administration, 1(5), 69-80.
تعداد بازدید از مقاله : 191
تعداد دانلود فایل : 149

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید