فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 1 , پياپي 13، پاييز 1402



نویسندگان :
رضا اسماعيلي1،
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)، مدیر گروه رشته برند دانشگاه جامع علمی-کاربردی اصفهان سيتي سنتر(مسئول)1
تعداد صفحات : 12-3
چکیده :

تحول سازمانی همانا بازآفرینی یک سازمان و یا کسب‌وکار در مدارهای جدید، استراتژی‌های نو، ساماندهی به اکوسیستم جدید و پوست اندازی سازمان و شکل دهی به تار و پود و ساختار جدید است. تحول سازمانی موفق علاوه بر آمادگی تحول نیازمند مدیریت سخت افزاری و نرم افزاری در فرآیند تحول است. فصل مشترک تحولات سازمانی و کسب‌وکار جدید ایجاد، توسعه و نهادینه سازی ارزش‌های مشترک و هنجارهای جدید در بین کارکنان و ذینفعان است. نظام ارتباطات سازمان و روابط عمومی‌ها رسالت انتقال پیام تحول را بر عهده دارند. در مقاله حاضر ضمن گونه شناسی نقش روابط عمومی‌ها در جریان سازی و پیشبرد تحولات سازمانی مشتمل بر نقش‌های پرچمداری و عاملیت، نقش زمینه ساز، حمایت‌گر و مداخله کننده و همچنین استراتژی‌های پیشبرد جریان تحول و راهکارهای تحقق از منظر علم ارتباطات بحث شده است. رسالت روابط عمومی در شبکه سازی اجتماعی، هدایت و مدیریت شبکه‌های ذینفعان با ساختن پل‌های عریض ارتباطی در عین توجه به شبکه‌های آتش‌بازی و خلق تصویرسازی مثبت از رخداد تحول، تثبیت و نهادینه سازی تحولات سازمانی است.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : تحول سازمانی، نوآوری در سازمان، شبکه‌های اجتماعی، روابط عمومی، ارتباط سازمانی، فرهنگ سازمانی
کلمات کلیدی انگلیسی: Organizational Change, Organizational Innovation, Social Networks, Public Relations, Organizational Communication, Organizational Culture
مراجع :
سنتولا، دیمون (1401) تغییر، رخدادهای بزرگ چگونه فراگیر می‌شوند، ترجمه سعید زرگریان، انتشارات آموخته. شکرخواه، یونس (1382) جنگ روانی، صورت شدید انگاره سازی، پژوهش های ارتباطی، تابستان 1382، شماره 34: 180-185. فرقانی، محمدمهدی و تقوی‌پور، محمدرضا (1398) از گفتمان سازی تا جریان سازی بی‌بی‌سی فارسی بر محور پرونده‌های حقوق شهری، فصلنامه پژوهش ارتباطی، دوره:26، شماره:1 (پیاپی 97) :77-110 Mc Combs, M and Ghanem, S (2003) The convergence of agenda setting and farming In S.D Resse, O. Gandy, and AE Grant (Eds), Farming Public Life
تعداد بازدید از مقاله : 234
تعداد دانلود فایل : 122

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید