The Relationship between Electronic Public Relations in the Organization and the Performance of the Organization in Municipalities
روابط عمومی ها نقش مهم و کلیدي در برخورد با مخاطبان یک سازمان دارند و استفاده از فناوري هاي نوین ارتباطی و اطلاعاتی سبب ارتقاء سطح کیفی و کمی کارکردها در حوزه فعالیت روابط عمومی شده است. تأکید بر فن آوري اطلاعات، ابزاري براي رفع نیازهاي مخاطبان و ارائه خدمات با کیفیت برتر است. لذا فن آوري اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی روابط عمومی ، می تواند مفید واقع شود، از این رو روابط عمومی الکترونیک می تواند روش خوبی را در اختیار مدیران سازمان، شرکت ها و مؤسسات قرار دهد تا با مخاطبان و تشکیلات خود ارتباطی دو سویه و گسترده برقرار کند و به سرعت از نظرات آنها مطلع شوند . روابط عمومی به عنوان ابزاري که قادر است اطلاعات کافی و لازم را در اختیار مخاطبان، کاربران و استفاده کنندگان قرار دهد. لذا هدف از این پژوهش رابطه بین روابط عمومی الکترونیک در سازمان با عملکرد سازمان در شهرداری می باشد. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز از روش میدانی و مطالعات کتابخانه ای بهره گرفته شده است. روش تحقیق در این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری می باشد. با توجه به تحقیقی که انجام گرفته است مدیران روابط عمومی شهرداری معتقد هستند که به کارگیری روابط عمومی الکترونیک، منجر به رضایت مشتریان (ارباب رجوع)، منجر به بهبود عملکرد سازمان، منجر به افزایش کارایی کارکنان و منجر به بالا رفتن سطح پاسخگویی به مشتری می شود. و در انتها محقق به این نتیجه رسید که بین بکارگیری روابط عمومی الکترونیک و افزایش رضایت ارباب رجوع در شهرداری رابطه معناداری وجود دارد. بین روابط عمومی الکترونیک و بهبود عملکرد سازمانی در شهرداری رابطه معناداری وجود دارد. بین روابط عمومی الکترونیک و افزایش کارایی کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد. بین روابط عمومی الکترونیک و بهبود پاسخگویی به ارباب رجوع در شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.
Public relations play an important and key role in dealing with the audience of an organization, and the use of new communication and information technologies has improved the quality and quantity of functions in the field of public relations. Emphasis on information technology is a tool to meet the needs of the audience and provide superior quality services. Therefore, information technology as a management tool of public relations can be useful, therefore, electronic public relations can provide a good method to the managers of organizations, companies and institutions to have a two-way and extensive communication with their audiences and organizations. establish and be informed of their opinions quickly. Public relations as a tool that can provide sufficient and necessary information to the audience, users and users. Therefore, the purpose of this research is the relationship between electronic public relations in the organization and the performance of the organization in the municipality. In this research, the field method and library studies have been used to collect the required information and data. The research method in this research is a descriptive survey, the statistical population includes managers and public relations employees of the municipality. According to the research that has been done, the public relations managers of the municipality believe that the use of electronic public relations leads to customer satisfaction, improves the performance of the organization, increases the efficiency of employees, and leads to an increase in the level of customer responsiveness. And finally, the researcher concluded that there is a significant relationship between the use of electronic public relations and increasing client satisfaction in the municipality. There is a significant relationship between electronic public relations and improving organizational performance in the municipality. There is a significant relationship between electronic public relations and increasing the efficiency of municipal employees. There is a significant relationship between electronic public relations and improving responsiveness to clients in the municipality.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1