فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 2 , پیاپی 10, زمستان 1401

The Relationship between Electronic Public Relations in the Organization and the Performance of the Organization in Municipalities




نویسندگان :
عبدل رامشک1،
کارشناسی مدیریت تبلیغات(مسئول)1
تعداد صفحات : 106-87
چکیده :

روابط عمومی ها نقش مهم و کلیدي در برخورد با مخاطبان یک سازمان دارند و استفاده از فناوري هاي نوین ارتباطی و اطلاعاتی سبب ارتقاء سطح کیفی و کمی کارکردها در حوزه فعالیت روابط عمومی شده است. تأکید بر فن آوري اطلاعات، ابزاري براي رفع نیازهاي مخاطبان و ارائه خدمات با کیفیت برتر است. لذا فن آوري اطلاعات به عنوان ابزار مدیریتی روابط عمومی ، می تواند مفید واقع شود، از این رو روابط عمومی الکترونیک می تواند روش خوبی را در اختیار مدیران سازمان، شرکت ها و مؤسسات قرار دهد تا با مخاطبان و تشکیلات خود ارتباطی دو سویه و گسترده برقرار کند و به سرعت از نظرات آنها مطلع شوند . روابط عمومی به عنوان ابزاري که قادر است اطلاعات کافی و لازم را در اختیار مخاطبان، کاربران و استفاده کنندگان قرار دهد. لذا هدف از این پژوهش رابطه بین روابط عمومی الکترونیک در سازمان با عملکرد سازمان در شهرداری می باشد. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات و داده های مورد نیاز از روش میدانی و مطالعات کتابخانه ای بهره گرفته شده است. روش تحقیق در این تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی است جامعه آماری شامل مدیران و کارکنان روابط عمومی شهرداری می باشد. با توجه به تحقیقی که انجام گرفته است مدیران روابط عمومی شهرداری معتقد هستند که به کارگیری روابط عمومی الکترونیک، منجر به رضایت مشتریان (ارباب رجوع)، منجر به بهبود عملکرد سازمان، منجر به افزایش کارایی کارکنان و منجر به بالا رفتن سطح پاسخگویی به مشتری می شود. و در انتها محقق به این نتیجه رسید که بین بکارگیری روابط عمومی الکترونیک و افزایش رضایت ارباب رجوع در شهرداری رابطه معناداری وجود دارد. بین روابط عمومی الکترونیک و بهبود عملکرد سازمانی در شهرداری رابطه معناداری وجود دارد. بین روابط عمومی الکترونیک و افزایش کارایی کارکنان شهرداری رابطه معناداری وجود دارد. بین روابط عمومی الکترونیک و بهبود پاسخگویی به ارباب رجوع در شهرداری رابطه معناداری وجود دارد.



چکیده انگلیسی :

Public relations play an important and key role in dealing with the audience of an organization, and the use of new communication and information technologies has improved the quality and quantity of functions in the field of public relations. Emphasis on information technology is a tool to meet the needs of the audience and provide superior quality services. Therefore, information technology as a management tool of public relations can be useful, therefore, electronic public relations can provide a good method to the managers of organizations, companies and institutions to have a two-way and extensive communication with their audiences and organizations. establish and be informed of their opinions quickly. Public relations as a tool that can provide sufficient and necessary information to the audience, users and users. Therefore, the purpose of this research is the relationship between electronic public relations in the organization and the performance of the organization in the municipality. In this research, the field method and library studies have been used to collect the required information and data. The research method in this research is a descriptive survey, the statistical population includes managers and public relations employees of the municipality. According to the research that has been done, the public relations managers of the municipality believe that the use of electronic public relations leads to customer satisfaction, improves the performance of the organization, increases the efficiency of employees, and leads to an increase in the level of customer responsiveness. And finally, the researcher concluded that there is a significant relationship between the use of electronic public relations and increasing client satisfaction in the municipality. There is a significant relationship between electronic public relations and improving organizational performance in the municipality. There is a significant relationship between electronic public relations and increasing the efficiency of municipal employees. There is a significant relationship between electronic public relations and improving responsiveness to clients in the municipality.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی الکترونیک، عملکرد سازمان، شهرداری، سازمان
کلمات کلیدی انگلیسی: Electronic Public Relations, Organization Performance, Municipality, Organization
مراجع :
اسکندری، علی،1401،بررسی میزان آشنایی کارکنان شهرداری منطقه ۷ با وظایف روابط عمومی الکترونیک، شانزدهمین کنفرانس ملی مهندسی عمران، معماری و شهرسازی، شیروان البرز، راضیه و سعیدی، رحمان و افخمی، حسین،1400،مطالعه مولفه های مرتبط با جایگاه روابط عمومی الکترونیک در شهرداری تهران (مناطق ۲۲ گانه)، راغب، مهدی، 1399، شهرداری الکترونیک و لزوم پاسخگویی در سازمان با ایجاد روابط عمومی و راه اندازی شهرداری الکترونیکی سیار، سومین کنفرانس بین المللی ترفندهای مدرن مدیریت، حسابداری، اقتصاد و بانکداری با رویکرد رشد کسب و کارها، تهران، رستاقی، علی اکبر،1400، بررسی انواع مفاهیم روابط عمومی الکترونیک، پانزدهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، بابل، رستمی مهر، جبار و عربی، حمید و رجب نیا، علی،1400، شناسایی و بررسی مولفه های پیاده سازی روابط عمومی الکترونیک شهرداری، هشتمین کنفرانس بین المللی علوم انسانی،اجتماعی و سبک زندگی، رشیدی اوندی، صادق،1401،نقش روابط عمومی در سازمان،دومین کنفرانس ملی مطالعات کاربردی در فرایندهای تعلیم و تربیت،بندرعباس، روحانی، مهدی ؛ حسینی، عبدالرضا (1392) فصلنامه فرهنگ ارتباطات(علمی و ترویجی) شماره، دوره 3، شماره 11، مهر 1392 صفحه 13-33 عالیزاده، محمدابراهیم،1397،نقش و جایگاه روابط عمومی و پیاده سازی روابط عمومی الکترونیک در شهرداری ها، نخستین همایش تدبیر مدیریت، حسابداری و اقتصاد در توسعه پایدار، مشهد، عباسی، صدیقه،1401،تبلیغات و روابط عمومی در سازمان ها(شهرداری)،هفتمین همایش بین المللی عمران، معماری و شهر سبز پایدار،همدان، غلامی اوریمی، مهرانه و اسدی، سیده محدثه،1394، روابط عمومی الکترونیک،اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی، ساری مالکی، مشتاق،1400،بررسی جایگاه و نقش روابط عمومی الکترونیک در ایران، سیزدهمین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، بابل، مهرآور، محسن،1399،اهداف تحقق روابط عمومی الکترونیک در سازمانها،ششمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مدیریت و مهندسی صنایع،تهران، مهرجو، روح اله و همتی، مریم،1397،نقش روابط عمومی الکترونیک در رضایتمندی مراجعه کننده گان به شهرداری تهران، چهارمین همایش بین المللی مدیریت، روانشناسی و علوم انسانی با رویکرد توسعه پایدار، شیراز، میرزائی، ابوالفضل،1401، ارزیابی نقش روابط عمومی بر افزایش بهره وری کارکنان شهرداری نمونه موردی: شهرداری قورچی باشی، هفتمین همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری (پژوهش های کاربردی و راهکارهای نوین) ، تهران، نوروزی خشکناب، پروانه،1400، روابط عمومی الکترونیک، پنجمین کنگره ملی نقش علوم انسانی در روانشناسی،تهران، Martnes, B. A. (2005). "The Public relations principles in crisis management". [on line]. Available: http://www. wordsnorth. com/ PRprinciples. Doc Hopwood, M. (2005) 'Applying the public relations function to the business of sport', International Journal of sports Marketing & Sponsorship,15(5) :174-188 Denter, Allen (2003). "Public Relations". [on line]. Available: http://www. articles. diretorym. Com
تعداد بازدید از مقاله : 283
تعداد دانلود فایل : 156

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید