فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 4 , پیاپی 4, تابستان 1400

Applications of social networks in public relations




نویسندگان :
محمدرضا باقری1،
کارشناس ارشد روابط بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد و مشاور روابط عمومی(مسئول)1
تعداد صفحات : 54-45
چکیده :

ورود فضاي مجازي به دنياي ارتباطات ديدگاه هاي نوینی را در این عرصه مطرح كـرد. در علوم ارتباطات، توسعه فناوريهاي ارتباطي هميشه با ايجاد نظريه هاي تازه ارتبـاطي همـراه بوده است. در شبكه هاي اجتماعي، مفاهيم زمان و مكان معاني تـازه اي پيدا كرده اند كه با معاني سنّتي آن در جوامع سنّتي و صنعتي تفاوت دارد. انتقال آنـي اطلاعات و امكان ارتباط هم زمان ميان افراد در نقاط مختلـف، فواصـل زمـاني و مكـاني را از ميان برده و چارچوب هاي نظم سابق را مخدوش كرده است. امروزه هر كسي مـي‌توانـد بـا ورود به اين شبكه ها هر پيامي را به هر كسي در هر كجا و به هر تعداد ارسال كند. بر این اساس در مقاله حاضر به جایگاه روابط عمومی و بررسی کاربردها و نقشی که شبکه های اجتماعی در انجام وظایف و ماموریت های روابط عمومی ایفا می‌کند، می پردازیم.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط عمومی، شبکه های اجتماعی، شبکه مجازی، رسانه های اجتماعی
کلمات کلیدی انگلیسی: Public relations, social networks, virtual network, social media
مراجع :
کاستلز، مانوئل(1383) عصر اطلاعات. ترجمه: خاکباز افشین و احد علیقلیان. تهران: طرح نو. پرایان ویکری، الینا ویکری(1380) علم اطلاع رسانی در نظر و عمل. ترجمه عبدالحسين فرج پهلو. مشهد: دانشگاه فردوسی مشهد
تعداد بازدید از مقاله : 301
تعداد دانلود فایل : 163

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید