Identifying Obstacles to the Promotion of Social Capital in the Use of Virtual Social Networks
اين پژوهش با هدف شناسایی موانع ارتقاء سرمایه اجتماعی در استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی انجام شد. روش تحقیق این پژوهش، كيفي و از نوع پديدار شناسي بوده و حوزه پژوهش شامل اساتید، کارشناسان و متخصصین حوزه رسانه، ارتباطات، جامعه شناسی و علوم اجتماعی بودند كه در اين زمينه تعداد ۱8 نفر با روش نمونه گيري هدفمند از نوع نظري انتخاب و اطلاعات آنها با استفاده از مصاحبه عمیق نيمه ساختاریافته استخراج شد كه جمع آوري يافته ها تا اشباع نظري اطلاعات ادامه داشت و با روش هفت مرحله اي كلايزي مورد تحليل قرار گرفت. يافته ها نشان داد كه مهمترین موانع ارتقاء سرمایه اجتماعی در استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی عبارتند از حضور کاربر با هویت جعلی، بی اعتمادی به شبکه های اجتماعی داخلی، انتشار اخبار منفی به دلایل فرهنگی، بی اعتمادی مردم به حاکمیت، ناتوانی نخبگان در بهره برداری از فضای مجازی، نگاه منفی به فضای مجازی، ضعف در پیام رسانهای داخلی، بی اعتمادی در اثر محتوای نامعتبر، بهره گیری موثرتر دشمن از فضای مجازی، ترویج ارتباطات نابهنجار، گسترش فردگرایی، وارونه نمایی واقعیت، تضعیف سرمایه اجتماعی سنتی، تضعیف اصول اخلاقی، تهدید سنت ها و رسوم بومی، ترویج ادبیات غیر بومی، تغییر در باورهای مثبت کاربران و ابزار سلطه غرب بودن فضای مجازی.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1