فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 3 , پیاپی 3, بهار 1400

Examining the Necessity and Requirements of Forming a Public Relations and Communication System Organization




نویسندگان :
احمد عامری1،
بنیانگذار جامعه مجازی روابط عمومی(مسئول)1
تعداد صفحات : 77-85
چکیده :

اهمیت توجه به روابط عمومی به عنوان یک نهاد تاثیرگذار ارتباطی بر صاحب نظران و فعالان حوزه ارتباطات بسیار روشن است اما این تصور که روابط عمومی ها مبلغ سازمان بوده و وظیفه ای جز برجسته سازی مدیران خود ندارد را باید پاک کرد و هویتی واقعی به روابط عمومی ها بخشید. روابط عمومی ها بخش مهم نظام اداری کشور و دولت به شمار می روند؛ با توجه به گستره روابط عمومی در کشور، این نهاد علاوه بر ایفای نقش مؤثر در سازمان خود، در مسائل اجتماعی و فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می کند. براین اساس، ظرفیت ها و قابلیت هایی که روابط عمومی در عرصه های مختلف و از همه مهم تر عرصه مدیریت کشور و نظام اداری دارند، باعث شده تا نگاه ها به سمت این بخش به عنوان بخشی اساسی و اثرگذار در سازمان جلب شود. نتایج پژوهش های انجام شده، نشان می دهد که مردم و مشارکت آن ها در تصمیم گیری و اجرای امور نقشی جدی و فعال داشته و در تشکیل حکومت، قانون گذاری، سیاست گذاری، اجرای قوانین و اداره کشور نیز تاثیرگذار بوده اند، بنابراین می توان دریافت که می توان حوزه تخصصی روابط عمومی و ارتباطات را با به کارگیری ظرفیت های بالقوه موجود در بین کارشناسان و فعالان این حوزه هویت صنفی روابط عمومی ها را ارتفا داده و ایماژه زیبایی از آن نشان داد و در جامعه گام های موثر برداشت. با توجه به وجود نهادهای صنفی، علمی، حاکمیتی، سیاسی در حوزه روابط عمومی اما جای یک نهاد حرفه ای همچون سازمان نظام روابط عمومی که موظف به توسعه حرفه ای روابط عمومی است در میان نهادهای روابط عمومی خالی است.



موضوع : علوم ارتباطات
کلمات کلیدی : سازمان نظام روابط‌عمومی، روابط‌عمومی، سازمان صنفی، حرفه‌ای‌گرایی، سازمان غیردولتی
کلمات کلیدی انگلیسی: Organization of public relations system, public relations, professionalism, non-governmental organization
مراجع :
ابوالفضلی، علیرضا(1395) با ایجاد سازمان، روابط عمومی ها از منشور و قانون ضابطه‌مندی تبعیت می کنند، جامعه مجازی روابط عمومی. بازیابی شده از http://www.prsociety.ir/ipro/930 انجمن روابط عمومی ایران(1396) انجمن روابط عمومی ایران در یک نگاه . بازیابی شده از http://www.prsir.org/new/Site.aspx?page=54 بشیر، حسن(1395) تشکیل سازمان نظام روابط عمومی راهکاری برای ارتقای عملکرد روابط عمومی‌هاست، جامعه مجازی روابط عمومی. بازیابی شده از http://www.prsociety.ir/ipro/933 خبرگزاری دانشجویان ایران(1395) بازیابی شده از https://www.isna.ir/news/95022817779 دارابی، علی (1396) نظام‌مند شدن حوزه روابط عمومی در قالب سازمان نظام روابط عمومی، دور از انتظار نیست، جامعه مجازی روابط عمومی. بازیابی شده از http://www.prsociety.ir/ipro/1612 سبحانی فرد، مریم (1396) گذار از سنت به مدرنیته؛عملکرد مناسب روابط عمومی ها با تاسیس سازمان نظام روابط عمومی ، جامعه مجازی روابط عمومی. بازیابی شده از http://www.prsociety.ir/ipro/1258 سیدمحسنی، سید شهاب(1395) پیش نویس تدوین قانون جامع روابط عمومی ایران در ریل تبادل نظر، خبرگزاری جمهوری اسلامی. بازیابی شده از http://www.irna.ir/fa/News/82400960 ضیایی پرور، حمید (1395) سازمان نظام روابط عمومی به تقویت ساختار روابط عمومی در نظام اداری و تشکیلاتی کشور می انجامد، جامعه مجازی روابط عمومی. بازیابی شده از http://www.prsociety.ir/ipro/1035 عامری، احمد(1395) بررسی ضرورت تاسیس سازمان نظام روابط عمومی و ارتباطات، عصر ایران . بازیابی شده از http://www.asriran.com/fa/news/501047 نیرومند، لیلا(1392) اطلاع رسانی به موقع روابط عمومی ها و رضایت کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی(استان تهران) مطالعات رسانه ای ، سال هشتم، شماره بیست و سوم، زمستان 1392 هاشمی رفسنجانی، اکبر(1393) پیشنهاد تشکیل سازمان نظام روابط عمومی، جامعه مجازی روابط عمومی. بازیابی شده از http://www.prsociety.ir/ipro/953.
تعداد بازدید از مقاله : 322
تعداد دانلود فایل : 151

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید