فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 3 , پیاپی 3, بهار 1400



نویسندگان :
مهتاب خیری1،
کارشناس ارشد مدیریت اطلاعات دانشگاه اصفهان(مسئول)1
تعداد صفحات : 60-45
چکیده :

روابط عمومی به عنوان یک علم داراي اصول منطقی، نظریه، الگو و معرفت شناسی بوده و از قدرت پیش بینی نتایج و ظرفیت بسیار بالا براي سازماندهی روابط اجتماعی و بهبود عملکرد سازمان هاي اجتماعی برخوردار است. اﻣﺮوزه ﺑﺎ ﭘﯿﭽﯿﺪه و ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪن ﻧﻈﺎم اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ ﺿـﺮورت و ﻧﯿـﺎز اﺟﺘﻤـﺎع ﺑـﻪ رواﺑـط ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻓﺰوﻧﯽ ﻣﯽ ﯾﺎﺑﺪ. رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ، ﻧﻬﺎدي است ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻧﻈﺎم ﻣﻨﺪ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾـﺰي ﺷـﺪه و ﺳﻨﺠﯿﺪه در ﺟﻬﺖ اﯾﺠﺎد، ﺣﻔﻆ و ﮔﺴﺘﺮش ﺗﻌﺎﻣﻞ و ﺗﻔﺎﻫﻢ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺎ ﮐﺎرﮐﻨﺎن اﻗﺪام ﮐﻨـﺪ، ﺑﺴﯿﺎر ﺣﺎﺋﺰ اﻫﻤﯿﺖ اﺳت و اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻧﻘﺶ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ را ﭼﺸﻢ گیرتر می سازد. هدف از این پژوهش بررسی جایگاه روابط عمومی در سازمان ها(ﺿﺮورت، وﻇﺎﯾﻒ، اﺻﻮل و اﻧﻮاع) است. در اﯾـﻦ مقاله نخست به مفاهیم روابط عمومی، ﺑﯿﺎن وﻇﺎﯾﻒ ﻣﺨﺘﻠﻒ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ، اﻧـﻮاع رواﺑـﻂ ﻋﻤـﻮﻣﯽ ﺷـﺎﻣﻞ رواﺑـﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮔﺮ، ﺗﻮﺟﯿﻪ ﮔﺮ و ﺗﺒﯿﯿﻦ ﮔﺮ پرداخته می شود سپس وﯾﮋﮔﯽﻫﺎي ﻻزم ﺑﺮاي ﮐﺎرﮐﻨﺎن و ﻣﺪﯾﺮان رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﻰ ﻣﻄﺮح ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻋﻮاﻣـﻞ ﻣـﺆﺛﺮ در ارﺗﻘﺎء رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺟﻬﺖ دﺳﺘﯿﺎﺑﯽ ﺑﻪ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺗﺤﻠﯿﻞ ﮔﺮ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : اصول روابط عمومی، انواع روابط عمومی، روابط عمومی، روابط عمومی
کلمات کلیدی انگلیسی: Principles of public relations, types of public relations, public relations, public relations
مراجع :
اﻓﺸﺎر، اﺳﺪالله(1387) جایگاه و وظایف روابط عمومی، ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس در: http://www.prchy.blogfa.com/post-85.aspx. ﺗﺮﻗﯽ ﻧﮋاد، اﻣﯿﺮ(1386) رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ و ﮔﯿﺮ اﻓﺘﺎدن در دام ﻣﺸﮑﻼت، ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس در: http://www.prsir.ir. جاسبی، عبدالله(1384) دایره المعارف روابط عمومی، تهران، ﮐﺎرﮔﺰار رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ حبیبی، ابوالفضل(1386)، روابط عمومی: تاریخچه، اصول، مفاهیم و کاربرد، روزنامه ایران، سال سیزدهم، شماره 3641. قاسمی، جواد(1387) روابط عمومی الکترونیک، موانع و راهکار، ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس در: http://www.prsir.ir. ﯾﺤﯿﺎﯾﯽ اﯾﻠﻪ اي، اﺣﻤﺪ(1388) رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺣﺮﻓﻪ اي، تهران، ﺟﺎﺟﺮﻣﯽ. ﯾﻌﻘﻮﺑﯽ، ﺳﻌﯿﺪ(1386) ﻣﺒﺎﻧﯽ رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮏ ، وﯾﺮاﯾﺶ زﻫﺮا ﺑﺎﺑﺎزادﮔﺎن، تهران، ﮐﺎرﮔﺰار رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ. ﻣﺤﺒﯽ، ﻣﺤﻤﺪ، نقش روابط عمومی، روزنامه همشهری، سال سیزدهم، مهرماه 1384، شماره3825 ﻣﯿﺮ ﺳﻌﯿﺪ ﻗﺎﺿﯽ، ﻋﻠﯽ(1387) انواع روابط ﻋﻤﻮﻣﯽ: رواﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺗﻮﺟﯿﻪ ﮔﺮ، ﺗﺒﯿﯿﻦ ﮔﺮ و ﺗﺤﻠﯿﻞ گر، ﻗﺎﺑﻞ دﺳﺘﺮس در http://www.prsir.ir
تعداد بازدید از مقاله : 343
تعداد دانلود فایل : 174

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید