فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 1 , پیاپی 5, پاییز 1400



نویسندگان :
فائزه تقی پور1، مهران فولادی نژاد2،
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان)(مسئول)1، دانشجوی دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد میبد2
تعداد صفحات : 18-5
چکیده :

این پژوهش باهدف بررسی الگوهای جدید اطلاع‎‌رسانی در روابط عمومی و با روش سنتز پژوهشی انجام شد. حوزه پژوهش در این تحقیق کلیه مقالات علمی پژوهشی با موضوع اطلاع‎‌رسانی و روابط عمومی بود که یافته های آن منجر به تولید مدل شده و هدف مدل پرداختن به رویکردهای اطلاع‎‌رسانی باشد. جهت اطمینان از روایی وپایایی یافته های پژوهش، نتایج به چند تن از اساتید مرتبط با علوم ارتباطات ارایه شد. پس از بررسی‌های نهایی تعداد هفت مدل مرتبط با حوزه اطلاع‎‌رسانی استخراج شد. یافته‌ها نشان داد که در مدل‌های جدید اطلاع‎‌رسانی موضوعاتی ازجمله توجه به بحث نت‌یزن‌ها به جای شهروندان، تفکیک و شناسایی گروه‌های رهبر و نخبه، گروه های فشار در شبکه‌های اجتماعی، تقویت سوادهای متکثر، توجه به سواد اطلاعاتی کارکنان سازمان و شهروندان، استراتژی‌های جستجو، زمان محورکردن استراتژی اطلاع‎‌رسانی، توصیف شرایط فعلی اطلاع‎‌رسانی، نقشه برداری از دورنمای اطلاع‎‌رسانی، توجه به منطق نمادی، مدیریت محیطی و استراتژی‌ها مطرح درمحیط سازمان و اجتماع از مهترین رویکردهای جدید در مدل‌های اطلاع‎‌رسانی بوده است.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : اطلاع‎‌رسانی، روابط عمومی، رسانه، شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی
کلمات کلیدی انگلیسی: Information, Public Relations, Media, Social Networks, Cyberspace
مراجع :
اسدی، محمد و غلامی، خلیل(1395) سنتز پژوهی بر الگوی تدریس اثربخش در آموزش عالی، فصلنامه برنامه ریزی مطالعات آموزشی، دوره 95، شماره بهار و تابستان 1395: 144-113. Saifuddin, Ahmed. (2014), Online Public Opinion: Transforming Agenda Setting and Shaping the Public Sphere in China, Citation preview, October 2014, www.researchgate.net/publication/278159224. Feekery, Angela (2017) That's Not My Job": Supporting Academics to Develop Information Literacy Skills in Content Courses, Georgia Southern University Digital Commons @Georgia Southern Georgia International Conference on Information Literacy, https://digitalcommons.georgiasouthern.edu Emerson, Lisa (2015) Let’s talk about literacy, Citation preview, July 2015, www.researchgate.net/publication/278159224 Krishnan, Meenakshi (2018), 3 Models (and Tools) to Understand, Predict, and React to Your Social Media, publish in Contenting Marketing Institute, https://contentmarketinginstitute.com Desmarais, Michel C and Ryan S. J. d. Baker (2011) A review of recent advances in learner and skill modeling in intelligent learning environments, User Modeling and User-Adapted Interaction, April 2012, Volume 22, Issue 1–2, pp 9–3, https://link.springer.com Devlin, Sandra, (2006) crisis Management planning and execution, crc press Moors, RuudPR (2019) Smith: “The digital transformation is about people first and technology second, Customer Talk, www.customertalk.nl
تعداد بازدید از مقاله : 316
تعداد دانلود فایل : 195

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید