The Role of Electronic Public Relations in Increasing Organizational Productivity (Case Study: Iran Post Bank, Mazandaran)
تحول چشمگیر در فنآوري ارتباطات در دو دهه اخیر، موجب بروز تحولاتی ژرف در عرصه دیوانسالاري گشته و بسیار نیرومندتر از گذشته انتظارات کارگزاران و اربابرجوعان را از منظر زمان، هزینه و روش انجام کارها دگرگون ساخته است. به دنبال فراگیر شدن این سیستم در محدوده سازمانی، ایجاد روشی مکانیزه براي تبادل الکترونیکی مکاتبات بین سیستم هاي مختلف، یک نیاز جدي و اساسی محسوب میشود تا ارتباط بین سازمانی را به شکل مناسب تري فراهم نماید. در اين پژوهش، سؤال اساسي این است که بکار گیری روابط عمومی الکترونیک چه نقشي در افزایش بهرهوری سازمانی در پست بانک ایران استان مازندران دارد؟ بر این اساس برای آزمون فرضیههاي تحقیق، از روش پیمایش اجتماعی استفاده شد. همچنین تکنیک جمع آوری داده ها، پرسشنامه سازمان یافته بود. جامعه و نمونه آماری، كليه مديران روابط عمومی پست بانک ایران در مازندران به تعداد حدوداً 300نفر بودند و به دليل موجود بودن اطلاعات، كل جامعه آماري بدون انجام نمونهگيري مورد بررسي قرار گرفت. در اين تحقيق دادههاي حاصل از گردآوري پرسشنامهها تجزيه و تحليل شد و به روش تحقيق همبستگي، از طريق آزمونهاي آماري مناسب رابطه بین استفاده از روابط عمومی الکترونیک و افزایش بهرهوری سازمانی در پست بانک استان مازندران مورد بررسي قرار گرفت. نتایج تحقیق با آزمون فرضیات نشان داد که بین بکار گیری روابط عمومی الکترونیک و رضایت مشتریان، بهبود عملکرد سازمانی، افزایش بهرهوری سازماني، افزایش کارایی کارکنان و بهبود پاسخگویی به مشتری در پست بانک ایران رابطه معناداري وجود دارد.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد . طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1