The Role of Social Public Relations Campaigns in Promoting Sustainable Education in Urban Management
این مقاله ویژگیهای کمپینهای روابط عمومی اجتماعی را با هدف افزایش آگاهی شهروندان در محیط شهری نشان میدهد. برای اولین بار کمپینهای روابط عمومی مربوط به تزیین محیط شهری اختصاصداده شده به رویدادهای یاد بود، اقدامات حفاظت از محیطزیست و مسائل اجتماعی از موضع آموزش برای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفته است. منطقه شهری دلالت بر تشویق محیطهای تجدید شده، نوسازی شده، تغییر یافته، تجدید ساختار شده و تجدید ساختار شده ضروری برای اختلاط شهروندان دارد. این بدان معنی است که تجزیه و تحلیل منطقه شهری بر مطالعه موضوعات مربوط به تاریخ، هنر، مسائل فوری اجتماعی داخلی و مشکلات محیط طبیعی تمرکز میکند. آموزش برای توسعه پایدار یک فرصت عالی برای ارائه دانش به روش « نرم » به شهروندان، علاوه بر آموزش سنتی « سخت» در محیط شهری است. روشهای مورد استفاده در طول کار بر روی این مقاله جامع و شامل مشاهده، تجزیه و تحلیل، ترکیب، توصیف و مصاحبه هستند. در نتیجه مطالعه مسائل ذکر شده، نتیجه زیر حاصل شده است. منطقه شهری یک بستر ایدهآل برای جلب توجه شهروندان خود از طریق تزیین موضوعی شهر است که دانش آنها را گسترش میدهد، آنها را متقاعد کنندهتر میکند و در نتیجه بهبود رفتار آنها را پرورش میدهد. اطلاعاتی که به صورت جانبی درک میشوند، بهتر به خاطر سپرده میشوند و بیشتر در حافظه ذخیره میشوند. در نتیجه شهروندان نسبت به هر گونه اطلاعاتی که مقامات شهر به آنها ارائه میدهند، حساستر میشوند.
The article reveals social PR campaign particularities aimed at raising awareness of the citizens in the urban environment. For the first time PR campaigns dealing with the urban environment decoration devoted to commemorative events, environmental protection measures, and social issues are investigated from the position of education for sustainable development. The urban area implies the encouragement of refashioned, renovated, changed, restructured and reconstructed environments necessary for edutainment of the citizens. It means that the analysis of the urban area focuses on the study of themes dealing with history, art, urgent domestic social issues and the problems of the natural environment. Education for Sustainable Development (ESD) is a perfect opportunity to give knowledge in the ‘soft’ way to the citizens, in addition to traditional ‘hard’ education within the urban environment. The methods used during the work on the article are comprehensive. They include observation, analysis, synthesis, description and interview. As a result of the study of the stated issues, the following conclusion was made. Urban area is an ideal platform to arouse the interest of its citizens by means of the thematic adornment of the city that expands their knowledge, makes them more persuasive and thus fosters the improvement of their behaviour. Information perceived laterally is better remembered and stored longer in memory. The citizens become more susceptible to any information offered to them by the officials of the city.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.1