فصلنامه جامعه شناسي ارتباطات
Sociology of Communication Journal(JSC)

:: مقاله مرتبط با : شماره 3 , پیاپی 7, بهار 1401



نویسندگان :
علیرضا شاهمیرزاد1،
کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری، دانشگاه نور طوبی(مسئول)1
تعداد صفحات : 76-67
چکیده :

این مقاله ویژگی‌های کمپین‌های روابط عمومی اجتماعی را با هدف افزایش آگاهی شهروندان در محیط شهری نشان می‌دهد. برای اولین بار کمپین‌های روابط عمومی مربوط به تزیین محیط شهری اختصاص‌داده‌ شده به رویدادهای یاد بود، اقدامات حفاظت از محیط‌زیست و مسائل اجتماعی از موضع آموزش برای توسعه پایدار مورد بررسی قرار گرفته ‌است. منطقه شهری دلالت بر تشویق محیط‌های تجدید شده، نوسازی شده، تغییر یافته، تجدید ساختار شده و تجدید ساختار شده ضروری برای اختلاط شهروندان دارد. این بدان معنی است که تجزیه و تحلیل منطقه شهری بر مطالعه موضوعات مربوط به تاریخ، هنر، مسائل فوری اجتماعی داخلی و مشکلات محیط طبیعی تمرکز می‌کند. آموزش برای توسعه پایدار یک فرصت عالی برای ارائه دانش به روش « نرم » به شهروندان، علاوه بر آموزش سنتی « سخت» در محیط شهری است. روش‌های مورد استفاده در طول کار بر روی این مقاله جامع و شامل مشاهده، تجزیه و تحلیل، ترکیب، توصیف و مصاحبه هستند. در نتیجه مطالعه مسائل ذکر شده، نتیجه زیر حاصل شده است. منطقه شهری یک بستر ایده‌آل برای جلب توجه شهروندان خود از طریق تزیین موضوعی شهر است که دانش آن‌ها را گسترش می‌دهد، آن‌ها را متقاعد کننده‌تر می‌کند و در نتیجه بهبود رفتار آن‌ها را پرورش می‌دهد. اطلاعاتی که به صورت جانبی درک می‌شوند، بهتر به خاطر سپرده می‌شوند و بیشتر در حافظه ذخیره می‌شوند. در نتیجه شهروندان نسبت به هر گونه اطلاعاتی که مقامات شهر به آن‌ها ارائه می‌دهند، حساس‌تر می‌شوند.



چکیده انگلیسی :

The article reveals social PR campaign particularities aimed at raising awareness of the citizens in the urban environment. For the first time PR campaigns dealing with the urban environment decoration devoted to commemorative events, environmental protection measures, and social issues are investigated from the position of education for sustainable development. The urban area implies the encouragement of refashioned, renovated, changed, restructured and reconstructed environments necessary for edutainment of the citizens. It means that the analysis of the urban area focuses on the study of themes dealing with history, art, urgent domestic social issues and the problems of the natural environment. Education for Sustainable Development (ESD) is a perfect opportunity to give knowledge in the ‘soft’ way to the citizens, in addition to traditional ‘hard’ education within the urban environment. The methods used during the work on the article are comprehensive. They include observation, analysis, synthesis, description and interview. As a result of the study of the stated issues, the following conclusion was made. Urban area is an ideal platform to arouse the interest of its citizens by means of the thematic adornment of the city that expands their knowledge, makes them more persuasive and thus fosters the improvement of their behaviour. Information perceived laterally is better remembered and stored longer in memory. The citizens become more susceptible to any information offered to them by the officials of the city.



موضوع : روابط عمومی
کلمات کلیدی : روابط‌عمومی، کمپین، مدیریت شهری، کمپین روابط عمومی، محیط شهری
کلمات کلیدی انگلیسی: Relations, Campaign, Urban Management, Urban Environment
مراجع :
Antric. T., D. McKie, M. Toledano., (2019). Public Relations Review, 45(5), 101827. Black. S., (1989). An Introduction to Public Relation, Modino Press, London. Cronon. W.E., (1996). Uncommon Ground: Rethinking the Human Place in Nature, W.W. Norton & company, New York. Ensburg. R.S., M. Cant., (2009). Public Relations: African Perspectives, (Heinemann, Sandton. Fu. J., G. Xiao, C. Wu., (2020). Journal of Cleaner Production, 273, 122551. Lussault. M., (2003). Urbain, in Dictionnaire de la géographie et de l’espace des sociétés, 949– 951 (Belin, Paris). Minyar-Beloroucheva. A., P. Sergienko, E. Vishnyakova, O. Vishnyakova., (2020). International Journal of English Linguistics, 10(1), 26–36. Minyar-Beloroucheva. A., P. Sergienko, O. Vishnyakova, E. Vishnyakova (2018). Modern technologies in teaching professionally oriented foreign language to the students of politics, in ICERI 2018 Proceedings of the 11th Annual International Conference of Education, Research and Innovation, 12–14 November 2018, Seville, Spain, 7967– 7975. Nancy. W., A. Parimala, L.M.M. Livingston., (2020). Procedia Computer Science, 172, 382– 388. Nuzir. F.A., B.J. Dewancker., (2014). Procedia Environmental Sciences, 20, 632–641. Rensburg. R.S., (1996). Introduction to Communication: Communication Planning and Management, (Juta, Cape Town, 1996) Rey-López. M., A.F. Vilas, R.P.D. Redondo., (2006). A Model for Personalized Learning Through IDTV, in Adaptive Hypermedia and Adaptive Web-Based Systems. AH 2006. Lecture Notes in Computer Science, vol. 4018, 457–461 UNESCO., (2013). Educational for Sustainable Development. Accessed on: May 24, 2020. United Nations., (1972). Report of the UN Conference on the Human Environment, Sustainable Development Knowledge Platform, 5–16 June 1972, Stockholm, Sweden (United Nations Publication, Stockholm., (1972). Accessed on: September 20, 2020. van den Heijkant. L., P. Vliegenthart (2018). Public Relations Review, 44(5), 645–655 (2018). Vishnyakova. O., A. Minyar-Beloroucheva, P. Sergienko, E. Vishnyakova., (2020). Harmonizing different cognitive styles through reading, in 5th International eConference on Studies in Humanities and Social Sciences: Conference Proceedings, 24–28 June 2020, Belgrade, Serbia, 17–30. Wolstenholme. S., (2013). (Ed.), Introduction to Public Relation, Pearson Education Limited, Harlow.
تعداد بازدید از مقاله : 306
تعداد دانلود فایل : 193

تصویر جلد


سایر شماره ها

دوره چهارم (1402-1403) دوره سوم (1401-1402) دوره دوم (1400-1401) دوره اول (1399-1400)

مقالات پر بازدید